torsdag 5. desember 2013

Sommerens vakreste eventyr

I en liten kanal mellom to ferskvann i Nordhordaland flyr det en liten flaggermus i juli måned. Det kjekke med denne lille musa er at den flyr på kvelden med fint kveldlys. Opp og ned den 2 meter brede kanalen flakser hun målbevisst og fanger feite flotte vårfluer som har som surrer i sirkler over vannflaten.
Som skapt for et lite fotoprosjekt !!
Så et par kvelder satt jeg og Frode der og forsøkte å fange henne på minnebrikken. Og det var pokker så vanskelig. Her satt vi da med gullgodt utstyr og klarte ikke få denne lille 10 centimeter lange saken krystallklar og fin på et eneste bilde. Og det er egentlig litt ok............., for da har jeg noe å strekke meg etter til neste sommer. For dit skal jeg tilbake.
Padle kano over første vannet, kaste litt med ørretslukene og få noen fine ørreter. Skli stille gjennom kanalen og sette seg til å vente på at hun kommer flaksende. Hmmm kjenner luktene av skogen og synet av vakende ørret............;)

Så her er noen av bildene fra sommerens lille prosjekt :



Sommer lys og svermer av vårfluer i motlys


Frøkna på jakt...


Frøkna flakser ned kanalen på jakt


Nærmeste jeg kom klart bilde.....

Legg til bildetekst

Legg til bildetekst

1 kommentar:

  1. Du er jo godt på vei med disse bildene men blinkskudd av denne raske krabaten er neimen ikke lett. Faktisk syntes jeg bilde nr. 6 er ganske så bra som miljøbilde! Lykke til med nye forsøk til neste sommer! :)

    SvarSlett